Arbetsförmedlingen

Var tillbaka till arbetsförmedlingen idag igen. Fyra standardfrågor att svara på:

1. Hur ser din situation ut idag?
2. Vilka arbeten har du sökt?
3. Vad planerar du i framtiden?
4. Vill du ha hjälp av Arbetsförmedlingen att söka arbete?

Den fjärde och sista frågan svarade jag med en motfråga: "Varför finns arbetsförmedligen?"

Känns som en berättigad fråga, då hela instutitionen lätt skulle kunna ersättas av en databas. Kan ju vara en idé till ett projektarbete i framtiden? Jag bjuder på den.

För att citera min pojkväns kompis pappa: "De enda jobb de lyckas skaffa är sina egna."


You know you love me
xoxo

Lynn

Kommentarer

Vad tycker du?:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Smycken
Tävling Augusti
Beställa smycken
Personligt