Besvikelse

Kurserna som jag skulle ha läst till våren har blivit inställda. Inte alla, IT-juridiken och webbdesignen kommer fortfarande att gå, men företagsekonomin: Digital företasutveckling och IT-marknadsföring. De jag hellst ville läsa. Besvikelsen är stor.

Så fort jag fick reda på det så började jag så klart titta på alternativa lösningar, för trots allt så behöver jag läsa en termin företagsekonomi till för att få ut en examen. Det finns inga liknande kurser på dstans, alla har blivit inställda. Som tur var så ringde jag till min mor, för att be henne om förslag på vad jag skulle kunna läsa. Som ni kanske minns så är hon och pappa i Thailand, men det hindrar henne inte från att vara underbar. Min morbror, mammas tvillingbror, råkade sitta på samma båt som henne, och han hörde vårt samtal. Han erbjöd mig därför att få bo hon honom under den halva terminen det tar att läsa in företagsekonomin i Örebro istället. Om jag kommer in.

Så nu har jag ändrat min ansökan, strukit Sundsvall ur tankarna, och accepterat att det blir Örebro istället, om de har plats. Det är inte samma inriktning, de tre som gick att söka här gällde istället Marknadsföring, Ledarskap samt Externredovisning. Men jag skulle i alla fall få läsa färdigt utbildningen.

Det som blir jobbigt är att inte bo hemma längre, samt att jag nog kommer att bli tvungen att ge upp Eline Evelyn ett tag. Jag undrar vad Elof kommer att tycka om att inte ha någon som lagar mat och städar längre. Det blir nog inte bara jag som kommer att tycka att det blir jobbigt...

Kommentarer
Postat av: elof

Jag klarar mig babe, det viktiga är att du gör det!

2008-11-20 @ 10:26:32

Vad tycker du?:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Smycken
Tävling Augusti
Beställa smycken
Personligt