Västerås

Idag var jag och gammelmoster till Skultuna, det gamla mässingsbruket. De verkar inte producera så mycket längre i lokalerna, men där finns numera en outlet som för mina älsklingsmärken.

Det var som att släppa lös ett barn i en leksaksbutik, och ett tag trodde jag faktiskt att jag skulle få en hjärtattack eller svimma... Där fanns produkter från Orrefors, Kosta Boda, Sagaform, Ittala, Marimekko och ett antal fler märken som säljer porslin och glas.

Efter en lång stunds fundering och mycket urval blev det som fick följa med mig hem två Marimekko/Ittala-skålar, en stor lila och en liten i vitt glas, en rosa och turkos duk från Linum och en turkos mjölkkanna ur serien "Egg n' breakfast" från Sagaform. Jag är riktigt nöjd!

Om några dagar ska jag visa vad jag fyndade på en loppmarknad i Söderhamn också.

En lila i samma nyans som den till vänster på bilden fick följa med mig hem idag.

Kommentarer

Vad tycker du?:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Smycken
Tävling Augusti
Beställa smycken
Personligt