Gårdagen

Jaha, tågbytena igår då. Det första tåget kom ungefär en kvar efter den egentliga avgångstiden. Jag, som skulle byta i Arboga, svor tyst för mig själv och frågade tågpersonalen om de kunde hålla nästa tåg. Det gick inte, vi skulle bli 45 minuter sena, eftersom vi var tvungna att köra en annan väg. Men det gick ett till tåg exekt en timme senare än det första, så det kunde jag ta.

Det tåget skulle gå 18.35. 18.55 satt jag på tåget och väntade. Södertälje var nästa bytesplats, och dit anlände vi 9 minuter efter att tåget vidare till Nyköping hade gått. Nästa tåg gick två timmar senare. Som tur var så var det i tid, och jag kom fram i Nyköping klockan 21.40 (jämför med 18.47 som jag skulle ha varit framme).

Halv elva kom vi hem, och gissa om jag var less då! Så fort det kommer ett nytt tågbolag än SJ så kommer jag att byta.


Kommentarer

Vad tycker du?:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Smycken
Tävling Augusti
Beställa smycken
Personligt