Jag vill haaaa!

Jag vill ha bebis! Nu erkänner jag det, trots alla skräckslagna blickar jag fått (främst från Emma) när jag sagt det tidigare. Jag vill ha ett litet sött knyte som luktar bebis och som är helt hjälplöst utan oss.

Vi har kommit överrens om att vänta, främst för de uppenbara anledningarna, ekonomiska, att jag inte är klar med skolan än och att vi inte vet hur länge vi kommer att stanna här. Sen finns det andra anledningar, jag vill ha hus innan dess, och det finns så mycket man vill hinna uppleva.

Jag stör mig så otroligt på alla ungdomar som definierar sig själva genom sina barn. Det är som att man tappar bort sitt eget namn och istället blir "Antonios mamma", "Mamma till Tuva" och "Mamma till Oliver". Å, jag hoppas att jag inte blir sån! Det är väl därför det är vettigt att vänta också, för att man ska veta vem man själv är, innan man ska börja forma en annan personlighet.

Men jag vill ändå ha en. Så småningom...


Nappen kommer från Rock Star Baby, strumpan från www.familjetorget.se
och de hjärformade skallorna från
www.barnlycka.se

Kommentarer
Postat av: Anki

Vet inte hur gammal du är, men det är bra att vänta, tycker du resonerar klokt! Bättre att ha allt klart med studier, hus och arbete innan. Har inte tänkt på det med man blir identifierad med barnen, jag själv säger om mina döttrar, Leo o Lauras mamma och Kevin och Ramonas mamma! Det var tänkvärt!

Ha en bra dag

2009-03-12 @ 16:47:27
URL: http://ninnieblogspotcom.blogspot.com
Postat av: Elin

Vänta inte för länge bara...

Just do it liksom, man kan inte vänta på att man ska ha ''upplevt allt''.

Du kan uppleva allt även om du har barn.

Skaffar du dessutom barn som ung så ''hinner'' du ha ett liv efter att barnen blivit stora också!!

2009-03-18 @ 18:52:29
URL: http://dendarelin.blogg.se/
Postat av: Lovisa

Åh, jag har också stark bebislängtan. Men det får vänta tills skolan är klar och jag fått jobb. Sen hoppas jag min karl vill sätta igång ;)

2009-03-21 @ 21:07:56
URL: http://francesbean.webblogg.se/

Vad tycker du?:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Smycken
Tävling Augusti
Beställa smycken
Personligt